Wie de komende weken een bezoek brengt aan de Universiteit van Tilburg zal aangenaam verrast zijn om te merken dat de universiteit ook tijdens de zomer gonst van de activiteiten. Voor het derde jaar op rij vindt hier de Tilburg University Summer School plaats, een unieke kans voor binnenlandse en buitenlandse studenten om een intensieve cursus te volgen en te genieten van een uitgebreid sociaal programma. Dat Tilburg niet onder doet voor bekende universiteiten als Camebridge en Harvard wil het International Office van de universiteit door middel van een nieuwe promotiecampagne duidelijk maken aan een wereldwijd publiek. Begin dit jaar werden wij gevraagd om hier grafisch en inhoudelijk vorm aan te geven, en nu de Summer School van start is gegaan delen we hier graag het resultaat!
Om de promotiecampagne een duidelijke richting te geven ontwikkelden we een drietal pijlers die de Tilburg University Summer School vertegenwoordigen: 'Universiteit', 'Nederland' en 'Sociale Summer School'. Samen vormen deze pijlers het thema 'Serious Fun', dat symbool staat voor het versmelten van de twee verschillende kanten die de Summer School te bieden heeft. Door middel van een fotoshoot met een groep enthousiaste studenten op de campus konden we invulling geven aan het beeldconcept voor de verschillende producten die we mochten ontwerpen: een flyer, een tweetal brochures, een trailer en een webshop voor de deelnemende studenten.
De eerste brochure zal de komende jaren gebruikt worden voor de promotie van de Tilburg University Summer School. Nederland, Tilburg en haar universiteit komen uitgebreid aan bod, waarbij duidelijke informatie ondersteund wordt door krachtige foto's en persoonlijke ervaringen van deelnemers. Een insteekvel met de jaarlijks wisselende vakken kan in de centerfold van de brochure worden gevouwen, waardoor het duurzame karakter van de brochure versterkt wordt.
De tweede brochure wordt uitgereikt aan de studenten die deelnemen aan de Summer School, en biedt informatie over het Social Program. Wat is er te doen, waar vindt het plaats en waar dienen de studenten rekening mee te houden: de brochure vormt een zogenaamde 'Survival Guide' tijdens het verblijf in Tilburg.
In de webshop kunnen studenten stap voor stap invulling geven aan hun ideale Summer School. Naast het bepalen van het te volgen vak kunnen ze hier kiezen uit het gevarieerde aanbod van het sociaal programma, een fiets bestellen en zelfs een kamer reserveren. Het systeem zorgt niet alleen voor een uniforme en professionele uitstraling, maar neemt ook de organisatie veel werk uit handen en garandeert een duurzame toekomst van de Summer School.
Op donderdag 7 juli werden de resultaten gepresenteerd aan onder andere de rector van de Universiteit, en gaven de enthousiaste reacties ondersteuning aan het goede nieuws dat hij te melden had: de Summer School zal ook de komende jaren doorgang vinden en verder groeien tot een belangrijk onderdeel van de universiteit. We hopen van harte dat deze zomer een voorbode mag vormen van vele succesvolle jaren die volgen gaan, waarbij Tilburg garant staat voor een goede dosis 'Serious Fun'!