Bijna twee maanden geleden lichtten we al een
tipje van de sluier op: FOAM was hard bezig om voor een
studentenvereniging in Tilburg een nieuw logo, huisstijl en website te
ontwikkelen. In de tussentijd is er veel werk verzet, en is het tijd om
de nieuwe identiteit van d’Artagnan te onthullen.
De vereniging heeft een korte maar roerige geschiedenis: vijf jaar
geleden ontstaan als brutaal idee uit een hechte vriendengroep, waarop
mooie jaren van groei en bijzondere activiteiten volgden. De organisatie is de afgelopen jaren professioneel op poten gezet, een
ambitieus meerjarenplan zorgt dat ook de grote lijnen bewaakt blijven en tot slot verzorgt FOAM een duurzame nieuwe huisstijl.
Als je architecten een logo laat maken én je bewoont als klant ook nog
eens een prachtig Jügendstill-pand in het centrum
van Tilburg, dan is het niet gek dat dit pand het uitgangspunt vormt voor het nieuwe logo:
Het logo vormt de basis voor het vervolg van de huisstijl, waarbij de schuine lijnen in het logo een vlakverdeling vormen die in vele kleuren te gebruiken is.
De introductieweek is voor de meeste studentenverenigingen de belangrijkste week van het jaar, zo ook voor d’Artagnan. FOAM kreeg de opgave om ook haar licht te laten schijnen over de verenigingsbrochure die iedere eerstejaars in Tilburg per post ontvangt.
Met deze brochure onderscheidt d’Artagnan zich van de andere verenigingen in zijn eenvoud: We kozen voor minder tekst en meer sprekend beeld. Geen ellenlange verhandelingen over commissie zus en jaarclub zo, maar heldere punten en fraaie foto’s (waarvan een deel ook door FOAM geleverd werd).
Om zeker te weten dat iedere student de brochure uiteindelijk in zijn handen zou krijgen voegden we een unieke centerfold toe: Een uitneembare kaart van Tilburg speciaal geënt op de student. Nooit meer zoeken naar een goede fietsenmaker, pinautomaat of stomerij, maar altijd alles bij de hand.
Hier stopt het werk van FOAM voor d’Artagnan echter nog niet. We zijn ook hard bezig geweest met de posters, flyers en natuurlijk een flitsende website. Als klap op de vuurpijl hopen we in het najaar ook te kunnen starten met het vervolg op de verbouwing van de in potentie prachtige sociëteit, waar we al eens eerder over berichtten. Hou de blog dus in de gaten, over een paar weken lees je hier het vervolg.